لزوم مراجعه به مشاوره روانشناسی خانواده
نوشته شده توسط : drraminalavi

یکی از موارد بسیار مهمی که افراد همواره به مشاوره روانشناسی خانواده مراجعه می ‌کنند، مشکلات خانوادگی است. این مراجعه می‌ تواند سبب بهتر شدن شرایط خانواده‌ ها شود و از آنجایی که خانواده ‌ها بنیان جامعه را تشکیل می دهند، نقش مشاوره روانشناسی خانواده بسیار حائز اهمیت بوده است.

بسیاری از مردم به دلیل داشتن مشکلات متعدد خانوادگی، زمان کافی را برای مراجعه به مشاوره روانشناسی خانواده ندارند و مشکلات را نادیده گرفته و یا کوچک می شمارند. این مشکلات کوچک در آینده بر روی هم تلنبار شده و مشکلات متعددی با عواقب سنگین تری را برای افراد و خانواده به وجود می آورند.

 

C:\Users\Administrator\Desktop\خانواده2.jpg

مشاوره خانواده برای قبل از ازدواج 

اگر برای تشکیل خانواده و مدیریت آن نیاز به کمک دارید، مشاوره روانشناسی خانواده می تواند در این امر کمک شایانی به شما انجام دهد.

مشاوره خانواده برای بعد از ازدواج

در صورت عدم مهارت برقراری ارتباط درست و منطقی با همسر، فرزند، یا یکی از اعضا خانواده و عدم اعتنا و علاقه به گفتگو با سایرین شما نیاز به مشاوره خانواده دارید تا بتواند راه کاری مناسب با مشکل شما ارائه دهد.

مشکلات اخلاقی و رفتاری زوجین

یکی از مشکلات بسیار مهم برای خانواده ها را می توان روابط میان زن و شوهر دانست.

مشکلات اخلاقی و رفتاری همسران از مشکلات مهم و دغدغه‌های اساسی خانواده‌هاست. بسیاری از افراد به مشاوره روانشناسی خانواده Consultant مراجعه کرده و اذعان می کنند که رابطه خوبی با همسر خود ندارند و به دنبال دریافت راهکارهایی برای بهبود شرایط خود در این زمینه هستند. مشاوره روانشناسی خانواده  در این زمینه می ‌تواند نقش بسیارموثر و حیاتی را ایفا نموده و از دغدغه ‌های بسیار زیادی بکاهد.

مشکل ارتباط میان فرزندان و والدین آنها

یکی دیگر از مشکلات خانوادگی که همواره افراد برای حل آن به مشاوره روانشناسی خانواده رجوع می‌ کنند، مشکل ارتباط میان فرزندان و والدین آنها است.

به طور مثال یکی از مواردی که همواره در مورد آنها به مشاوره روانشناسی خانواده رجوع می شود، اعتیاد و روابط نامشروع فرزندان نوجوان با سایر افراد است.

وقتی فرزندان در خانواده خود رابطه با کیفیتی با پدر و مادر ندارند و با کمبود توجه و محبت مواجه می شوند، به دنبال برطرف نمودن این کمبودها در بیرون از محیط خانواده هستند. این امر باعث می شود به انواع خطرات اجتماعی و اخلاقی دچار شوند.

C:\Users\Administrator\Desktop\خانواده 1.jpg

مشاوره خانواده در صورت بروز طلاق

 برخی اوقات یک راهکارصحیح برای ادامه یک زندگی ممکن است، طلاق باشد. ولی طلاق نیز یکسری تبعات و مشکلات برای زوجین به همراه دارد که در صورت وجود فرزند یا فرزندان این حالت تشدید می یابد. بنابراین وجود مشاوره روانشناسی خانواده به بهبود اوضاع کمک می کند.

تربیت فرزندان

برخی افراد به دلایل مختلفی اعم از ازدواج زود هنگام، تولد فرزند بدون تاخیر و تامل، تولد فرزند در موقعیتی نامناسب و.... سعی می کنند از مشاوره روانشناسی خانواده در این زمینه مدد بگیرند تا متحمل خسارات جبران ناپذیر در آینده نشوند.

بنابراین یک  مشاوره روانشناسی خانواده خوب ، با اصلاح امور خانواده می ‌تواند نقش مهمی را در سلامت کلی جامعه ایفا کند. پیشنهاد ما به شما برای مطلوبیت کیفیت زندگی خود و اطرافیانتان مراجعه به سایت دکتر علوی می باشد.









:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: